Popyt na loty między Polską a Stambułem rośnie. LOT uruchomi rejsy z Gdańska, a Turkish Airlines będą częściej latać do Warszawy. Od początku sezonu zimowego, samoloty giganta znad Bosforu będą lądować na Lotnisku Chopina do trzech razy dziennie.
Rynek lotów Polska – Turcja ogranicza bilateralna umowa lotnicza, która została podpisana 25 sierpnia 1967 roku i od tego czasu nie było gruntownie nowelizowana. Na niekorzyść dwóch państw, a przede wszystkim pasażerów, którzy powinni mieć dostęp do szerokiej oferty różnych przewoźników lotniczych – zarówno tradycyjnych, jak i niskokosztowych – zapisy umowne i polityka uśpiły popyt na bezpośrednie i komercyjne przewozy lotnicze.
Od 27 października be. loty będą wykonywane samolotami z rodziny airbusa A320 według poniższego rozkładu lotów (czasy lokalne):
- TK1261 IST-WAW 06.50-07.20 (1-----7)
- TK1262 WAW-IST 08.15-12.50 (1-----7)
- TK1265 IST-WAW 08.10-08.40 (1234567)
-
TK1266 WAW-IST 09.35-14.20 (1234567)
- TK1263 IST-WAW 17.15-17.45 (---45-)
-
TK1264 WAW-IST 18.40-23.20 (---45-)
- TK1765 IST-WAW 17.55-18.25 (1234567)
-
TK1766 WAW-IST 19.20-23.55 (1234567)
Wiosną 2023 roku nastąpił „odwilż”, gdyż Turkish Airlines – po długoletnich staraniach – zadebiutowały w Krakowie, uruchamiając rejsy z i do Stambułu. Loty na tożsamej trasie zaoferował także LOT. Restrykcyjna umowa oznacza, że aby uruchomienie nowych tras do m.in. Stambułu było możliwe, konieczne jest wypracowanie porozumienia między dwoma narodowymi przewoźnikami. Polskie Linie Lotnicze LOT i Turkish Airlines wypracowały ostatnio nowy konsensus, a
polski operator uruchomi rejsy nad Bosfor z Gdańska.
Beneficjentem porozumienia będzie także turecki przewoźnik, albowiem w sezonie zimowym 2025/2026 uruchomione zostaną dodatkowe rotacje między Stambułem a Warszawą.
Wąskokadłubowe samoloty Turkish Airlines będą lądować na Lotnisku Chopina do trzech razy dziennie. Dodatkowe rotacje linie lotnicze będą realizować w poniedziałki i niedziele (godzinny poranne) oraz czwartki i piątki (godziny wieczorne).
Program lotów Turkish Airlines do i z Warszawy jest zaplanowany w sposób, który umożliwia sprawne i efektywne czasowo tranzyty na stambulskim megalotnisku. Pasażerowie wylatujący z Warszawy mogą bezproblemowo kontynuować podróż do miejsc w obu Amerykach, Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie, korzystając z dwóch (a nawet trzech) fal wylotowo-przylotowych portu-hubu tureckiego przewoźnika.